Na dobry rezultat Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II zapracowali m.in. funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Krakowie-Balicach. Według pasażerów, czas oczekiwania na kontrolę paszportową oraz uprzejmość i uczynność kontrolerów przy odprawie, oceniona została powyżej średniej europejskiej. Równie wysoko ocenione zostało ogólne poczucie bezpieczeństwa osób przebywających na krakowskim lotnisku.
Lotnisko w Krakowie-Balicach uczestniczy w programie ASQ (Airport Service Quality) jako jedyny port lotniczy w Polsce i to już od 2007 roku. W ramach programu przez cały rok zbierane są anonimowe ankiety od podróżnych, w których oceniają funkcjonowanie danego portu lotniczego. Po zakończeniu każdego roku kalendarzowego ze zgromadzonych ankiet tworzony jest jeden wspólny ranking.
W roku 2017 Airport Kraków uplasował się na 20 miejscu wśród 109 lotnisk europejskich, pod względem ogólnego zadowolenia podróżnych. W skali od 1 do 5 wskaźnik poziomu zadowolenia z obsługi na krakowskim lotnisku wyniósł 4,16. Był to wynik większy od średniej europejskiej, która wyniosła 3,97.
Dokładnie 5 835 189 pasażerów w 2017 roku obsłużył Airport Kraków, czyli średnio prawie 16 tys. podróżnych dziennie. Zanotowano tym samym zwiększenie ruchu pasażerskiego o 17 % w porównaniu do roku 2016. W 2018 roku zaplanowane zostały kolejne prace inwestycyjne związane m.in. z budową nowej drogi startowej, które pozwolą na zwiększenie liczby obsługiwanych pasażerów.
Funkcjonariusze Straży Granicznej, którzy zapracowali na dobrą ocenę lotniska w zestawieniu Airport Service Quality, nie osiadają na laurach. Odbywają systematycznie szkolenia i doskonalą nieustannie umiejętności przydatne w służbie. Dzięki takiemu podejściu możemy spoglądać z optymizmem na poziom bezpieczeństwa oraz pozycję krakowskiego lotniska w kolejnych rankingach.